BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi søger en studentermedhjælper til vores økonomienhed, som kan være med til at sikre korrekte data til ledelsesinformation og udføre forskellige regnskabs- og økonomistyringsopgaver.
Om opgaverne Vi tilbyder et selvstændigt og udfordrende job, hvor opgaverne kan være indsamling og behandling af relevant data, at indgå i regnskabs- og økonomiopfølgning samt andre administrative opgaver. Som studentermedhjælper vil du således få rig mulighed for at få praktisk erfaring med en bred vifte af opgaver indenfor databehandling og økonomistyring, og der er gode muligheder for læring og faglig udvikling. Du vil komme til at arbejde tæt sammen med vores to controllere samt regnskabssektionen, og derudover vil du få en bred kontaktflade til resten af huset. Det er derfor vigtigt, at du trives godt i en opsøgende og udadvendt rolle.
Dine væsentligste opgaver bliver:
- at indsamle og behandle større datamængder
- at deltage i arbejdet med budgetter og finanslovsbidrag
- udarbejdelse af økonomiske og andre relevante analyser
- at bidrage til løsning af administrative opgaver i økonomienheden
Vi lægger vægt på, at du:
- er i gang med en videregående uddannelse, som f.eks. cand.merc., cand.scient.pol., cand.polit eller tilsvarende
- er en ”holdspiller”, som også formår at samarbejde med forskellige faggrupper
- har gode analytiske evner og en stor interesse for at arbejde med budget- og økonomistyring samt regnskab i bred forstand
- har sans for detaljen, men samtidig evner at se tingene i et overordnet perspektiv
- er stærk til tal og data, herunder Excel
Vi forventer at holde samtaler i uge 27
Arbejdstiden er 15 timer ugentligt med mulighed for fleksibilitet i eksamensperioder. Løn- og ansættelsesforhold sker som student i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og HK i staten. Det er en betingelse for ansættelse, at du kan fremvise straffeattest.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte økonomichef Jill Ahrensberg på tlf. 43508222 eller e-mail jia@dkpto.dk.
Patent- og Varemærkestyrelsen hjælper virksomheder med at skabe forretning ud af deres idéer. Vi leverer målrettet information og vejleder i hele udviklingsprocessen fra idé til aktiv, og vi behandler og udsteder rettigheder på patenter, designs og varemærker. Vi er godt 200 medarbejdere og en del af Erhvervsministeriet.
Læs mere om Patent- og Varemærkestyrelsen på www.dkpto.dk.
I Erhvervsministeriet tror vi på, at et inkluderende, mangfoldigt arbejdsmiljø styrker opgaveløsningen. Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund og lige muligheder for alle vores jobansøgere. Vi opfordrer alle til at søge stillingen uanset alder, køn, seksualitet, religion eller etnisk tilhørsforhold.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Greve Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Patent- og Varemærkestyrelsen, Helgeshøj Alle 81, 2630 Taastrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 27-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169869&DepartmentId=6210&MediaId=338&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5849009