BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Måden at arbejde på og at udnytte arbejdspladsens kvadratmeter på er i udvikling mange steder. Også i Skatteforvaltningen… Har du stor viden om og erfaring med at indrette til de ”nye” måder at arbejde på, og vil du være med til at understøtte Skatteforvaltningen på denne rejse? Så er stillingen som projektleder i kontoret Bygninger og Indretning måske noget for dig.
Udvikling af de fysiske rammer
Vi har ansvaret for den samlede bygningsmasse på ca. 300.000 kvm – og indretningen og udviklingen af dem - i hele Skatteministeriet. Vi arbejder hele tiden med at tilpasse indretningen, så den bedst muligt understøtter behovene hos vores 13.000 kolleger. Udførelsen sker i samarbejde med vores kolleger i Skatteforvaltningens styrelser og altid med fokus på at understøtte forretningen og opgaverne, behovet for fleksibilitet, samt ønske om effektiv udnyttelse af vores plads.
Meget har ændret sig efter Corona, og flere og flere ønsker at indrette sig og arbejde på andre måder end hidtil. Vi har derfor behov for en kollega med stor viden, der kan indgå som projektleder, rådgiver og sparringspartner i samarbejde med vores kunder i hele Skatteforvaltningen og internt i vores egen styrelse.
Noget handler om fysiske rammer, noget handler om indretning, noget handler om kultur – vores arbejde påvirker folks hverdag og derfor handler meget om forandring. Det er i dette spænd, at vi har behov for en kollega, der skal være med til at bringe os videre – skabe et godt fundament, så vi trygt og sikkert kan guide vores kunder i rejsen frem til en indretning som passer til deres arbejdsform og opgaveløsning.
Samarbejdsorienteret projektleder
Du vil skulle deltage i opgaver, som bestilles af vores kunder rundt om i Skatteforvaltningen, typisk som rådgiver i en proces, der drives af kunderne selv. Men du vil også skulle opbygge og dele viden med dine nærmeste kolleger, så vi i fællesskab kan løfte vores viden og følge med udviklingen på området. Endelig er det vigtigt, at du kan være projektleder i vores egen styrelse med henblik på at sætte overordnet retning for arbejdet.
Dine nærmeste samarbejdspartnere bliver projektledere og arkitekter i vores eget kontor samt bl.a. medarbejdere fra andre dele af styrelsen. Desuden vil du få et tæt samarbejde med kolleger fra de andre styrelser i Skatteforvaltningen rundt om i landet.
Vores forventninger til dig
Du har en relevant uddannelse, viden og ikke mindst erfaring med ”news ways of working”, aktivitetsbaserede arbejdspladser og tilhørende (forandrings)processer. Derudover har du sans for komplekse projekter, hvor der løbende opstår nye opgavetyper med en bred vifte af indhold.
Vi ser tilmed gerne, at du har:
- Erfaring med processer i større politiske organisationer samt har øje for at afdække og modne interessentperspektiver til fælles beslutninger.
- Viden om designprocesser, herunder: udvikling og indretning af rum, så du kan præsentere forskellige modeller for indretning.
- Erfaring med faciliteringsprocesser og afholdelse af workshops.
- Sans for hurtigt at sætte dig ind i en opgave og udarbejde løsningsforslag.
- Evnen til at kunne bevare overblikket og håndtere flere sideløbende projekter.
Du er god til at se opgaver i en større sammenhæng samtidig med, at du har blik for detaljen og har fokus på kundens behov. Du er fleksibel og er parat til at løfte de opgaver, som er nødvendige ”lige nu”.
Kendskab til offentlig administration og politiske organisationer vil være en fordel. Der vil være opgaver i alle dele af landet, så der må forventes rejsedage løbende. Kørekort vil derfor være en fordel, men ikke et must.
Bygninger og indretning – dit nye kontor
Bygninger og indretning er et kontor i Administrations- og Servicestyrelsen. Kontoret består af 16 dygtige kolleger med forskellig faglig baggrund, som brænder for at skabe de optimale fysiske rammer for vores kolleger i de andre styrelser i Skatteforvaltningen. Vi har en god og åben omgangstone i kontoret, og vi er meget åbne for nye inputs til at løfte vores opgaver på den bedst mulige måde, så du får god mulighed for at sætte dit præg på din kommende arbejdsplads.
Vi arbejder bl.a. med:
- Implementering af lokaliseringsplaner for Skatteforvaltningen
- Anskaffelse, udvidelse og renovering af lejemål i samarbejde med Bygningsstyrelsen
- Opgørelse af pladsbehov og kravspecifikationer i samarbejde med eksterne rådgivere
- Fælles principper for indretning og anvendelse af bygninger
- Involvering af både interne og eksterne interessenter gennem hele forløbet
- Løbende opfølgning på tids- og handleplaner.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning og CV senest tirsdag den 13. juni 2023 via linket ’Søg stillingen’.
Ønsker du at vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte vores souschef Karin Jaller på tlf. nr. 72 37 39 11 eller kontorchef Lars Tjærby Rasmussen på mail lars.tjaerby.rasmussen@adst.dk eller på tlf. nr. 72 37 45 53.
Dette er et genopslag.
Vi forventer at afholde samtaler i uge 23. Der kan indgå en personlighedsanalyse og en logisk test i forbindelse med rekrutteringsprocessen.
Forud for ansættelsen vil der blive indhentet straffeattest og referencer.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit fysiske arbejdssted bliver Engelholm Allé 1, 2630 Taastrup.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Greve Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Taastrup, Engelholm Alle 1, Engelholm Alle 1, 2630 Taastrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 13-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=168598&DepartmentId=9413&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5844422