BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Høje-Taastrup Kommune søger en kollega til vores team fleksløntilskud og ledighedsydelse
Kunne du tænke dig at hjælpe og understøtte borgere, der har brug for hjælp, og sikre at sagsbehandlingen sker korrekt? Og har du en naturlig systemforståelse og interesse for at optimere arbejdsgange? Så søg job hos os.
Vores kære kollega går på pension, hvorfor vi nu søger en ny medarbejder til vores afdeling.
Du har erfaring med sagsbehandling i en kommunal kontekst
Du har viden om lovgivning på ydelsesområdet og kendskab til aktivloven. Du arbejder systematisk, har overblik og flair for tal. Du kender til it-systemerne i den kommunale verden, og du har kendskab til KY, som vi anvender til udbetaling af ydelser.
Dit primære område bliver fleksløntilskud og ledighedsydelse, men det er en fordel hvis du har kendskab eller interesse for sygedagpenge eller ønsker at blive lært op i det på sigt.
Som sagsbehandler sørger du for en tæt opfølgning i den enkelte sag. Du har selvstændig kompetence til bevilling, og du har ansvaret for at sikre korrekte og rettidige udbetalinger. Vi sørger for økonomisk opfølgning i forhold til de løbende ydelsesudbetalinger, og at borgerne får råd og generel vejledning omkring forsørgelsesydelserne.
Vi søger dig der:
- Kan beregne fleksløntilskud
- Har kendskab til sygedagpenge eller vil lære det på sigt
- Gerne har kendskab til ledighedsydelse, men ikke et krav
- Har kommunal erfaring
- Gerne har kendskab til særlig støtte
Du møder borgerne med en respektfuld og konstruktiv tilgang
I Ydelsesservice lægger vi vægt på, at vi på den ene side er myndighed og til tider skal træffe vanskelige beslutninger. Og på den anden side er det vigtigt for os, at borgerne føler sig mødt, set og hørt, og at vi gør noget ud af at forklare vores beslutninger.
Du kan lide administrativt arbejde kombineret med borgerkontakt og på dage, hvor der er travlt, er du god til at bevare overblikket. Du kan lide at være i dialog om, hvordan vi sammen med borgere og kolleger løser sagerne bedst muligt, og du befinder dig godt med, at tilgangen til opgaveløsningen kan ændre sig. Du er passioneret omkring din faglighed og dit arbejde, og du byder aktivt ind i faglige dialoger.
Du bliver en del af Center for Byråd og Administration, hvor vi har fokus på det gode møde med borgeren. Samtidig har vi øget opmærksomhed på at vi ønsker at optimere vores arbejdsgange, så sagsgange, ventetider mv. reduceres og der træffes gode afgørelser. Vi ser derfor gerne at du har flair for systemer og automatisering, da du får stor indflydelse på og udvikling af, at effektivisere arbejdsgange. Vi har fx allerede en robot, der hjælper med udregninger.
Du får fantastiske kolleger og gode udviklingsmuligheder
Du bliver en del af en kollegagruppe, hvor vi bakker hinanden op og hjælper hinanden, særligt når vi har travlt eller skal træffe svære beslutninger. Vi gør en dyd ud af at opretholde det gode arbejdsmiljø og samarbejde, og vi vægter i høj grad en uformel omgangstone. Vi ser hinanden og er omsorgsfulde, betænksomme og respektfulde ikke kun overfor borgerne, men også overfor vores kolleger. Vi synes, at videndeling og faglig sparring er vigtigt for, at vi alle sammen hele tiden kan udvikle os.
Vi tager godt imod dig når du starter og du får sidemandsoplæring i det hele. I hverdagen er der selvstændig opgavevaretagelse, hvilket giver stor frihed under ansvar til at tilrettelægge og løse dine opgaver, som fungerer bedst for dig. Du får også rig mulighed for udvikling, som fx at få dine egne særopgaver, alt efter interesse og ønsker.
I Ydelsesservice er vi 4 teams og i alt 25 medarbejdere. Vores primære arbejdsopgave er at sørge for at kommunens borgere modtager korrekte ydelser rettidigt. Derudover samarbejder vi med kolleger i huset i forhold til helhedsorienteret sagsbehandling omkring den enkelte borger. Vores primære samarbejdspartnere er kommunens Jobcenter, Social- og Handicapafdeling herunder Strax-huset som er en enhed beliggende andetsteds i kommunen.
Ydelsesservice er en del af Center for Byråd og Administration, som er et Stabscenter der skal sætte retningen for den gode borgerservice og den effektive sagsbehandling i Høje-Taastrup Kommune.
Din kommende arbejdsplads er på vores spritnye rådhus med lækre faciliteter. Til sommer kan frokosten nydes på tagterrassen på 9. etage. Du kommer nemt hertil - for det nye rådhus ligger kun få minutters gang fra Høje-Taastrup st. med kun 12 min. fra København H. og 7 min. fra Roskilde st. Der er også parkering tilknyttet. Vi er et fleksibelt arbejdssted, hvor der er mulighed for hjemmearbejde 1-2 dage om ugen.
Ansøgningsfristen er den 15. juni 2023
Vi holder ansættelsessamtaler i uge 25 og forventeligt den 21. juni 2023.
Yderligere oplysninger
Jobbet er 37 timer om ugen med tiltrædelse 1. august 2023.
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst samt principperne i Ny Løn. Vi indhenter straffeattester samt referencer fra tidligere ansættelser i forbindelse med ansættelsen.
Hvis du er blevet nysgerrig og vil høre mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte teamkoordinator Vivi Jakobsen på 43 35 44 50.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Greve Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Høje-Taastrup Kommune, Rådhusstræde 1, 2630 Taastrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://htk.career.emply.com/ad/okonomisk-sagsbehandler-til-ydelsesservice/b7aqev/da
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5841775