Medarbejder med kontrolerfaring og flair for procesbeskrivelser

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du have en afvekslende hverdag med alsidige opgaver, og vil du arbejde i krydsfeltet mellem drift og udvikling? Kan du omsætte skattefaglige budskaber til et let forståeligt sprog, og vil du være med til at understøtte vores fagområde gennem udarbejdelse af procesbeskrivelser og vejledninger, der skal bidrage til beskrivelsen af fremtidige kontrolmålinger? Så er du måske den, vi søger til vores kontor i fagområdet Særlig Kontrol.

Bliv en del af Særlig Kontrol i Skattestyrelsen

Særlig Kontrol har det overordnede ansvar for at kontrollere, imødegå og bekæmpe organiseret skatteøkonomisk kriminalitet. Det er en opgave, der har stor politisk- og mediemæssig bevågenhed, da området har fundamental betydning for samfundet og den enkelte danskers retsfølelse og tillid til Skatteforvaltningen.

I vores kontor Koordinering og Styring har vi ansvaret for at understøtte samarbejde og koordinering på tværs af fagområdet. Derudover har vi ansvaret for udarbejdelse af diverse retningslinjer og understøtte ensrettede processer, udvikle og implementere strategiske mål for fagområdet samt vedligeholde strategier og analyser.

Vores kontor består af 20 kollegaer med forskellige fagligheder og specialistområder, og vi er alle drevet af vores fælles opgave med at bistå ledelsen i fagområdet. Vi er en del af Center for Analyse og Styring, som består af tre kontorer. Centeret ledes af en underdirektør og er ét af i alt tre centre i fagområdet Særlig Kontrol.

Dine arbejdsopgaver: Udarbejdelse af procesbeskrivelser og vejledninger
Som vores nye medarbejder får du sammen med kollegaer til ansvar at sikre udviklingen og understøttelsen af vores fagområde gennem udarbejdelse af procesbeskrivelser og vejledninger samt deltage i forskellige tværgående projekter, hvor vil du arbejde tæt på vores øverste ledelse i krydsfeltet mellem drift og udvikling.

Dine arbejdsopgaver vil bl.a. være at:

  • beskrive processer i relation til den fremtidige kontrolproduktion samt udarbejde og vedligeholde vejledninger sammen med deltagere fra alle fagområder i Skattestyrelsen
  • bidrage i forbindelse med Rigsrevisionens undersøgelser, der relaterer sig til kontrolarbejdet
  • gennemføre analyser, opfølgningsaktiviteter og bidrag til sager til overordnet ledelsesniveauer
  • samarbejde med øvrige fagområders repræsentanter omkring diverse projekter, herunder projekter vedrørende synliggørelse af vores kontrolresultater og nye målemetoder
  • understøtte fagområdets afdelinger med fastsættelse, opfølgning og afrapportering af kontrolmålsætninger og opfølgning på registreringsadfærd i relation til kontrolproduktionen
  • koordinere i forhold til øvrige drift- og økonomiopgaver.
Vores arbejdsdag er præget af et højt tempo, hvor den planlagte dagsorden hurtigt kan ændre sig. Du får en afvekslende og fleksibel hverdag med alsidige opgaver. Vores kontor er præget af en uformel omgangstone, og de mange forskellige opgaver løses i stort omfang på tværs af faglighederne i kontoret.

Om dig: Erfaring med kontrol samt drift- og processtyring
Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelse, men din uddannelsesbaggrund er ikke afgørende. Vigtigst for os er, at du har erfaring med drift- og processtyring – gerne fra en politisk styret organisation samt indgående kendskab til kontrolarbejdet. Samtidig er det vigtigt, at du er vant til og trives med at arbejde digitalt, da mange af vores kontrolprocedurer håndteres i forskellige IT-systemer. Erfaring med IT-systemer, såsom SKATLigning, Workzone og Dispy samt viden om principperne for anvendelse og registrering i systemerne, er derfor en fordel.

Som person trives du i en rådgivende rolle, hvor du med dine gode formidlingsevner altid sikrer, at dine svar er enkle og bliver formidlet korrekt videre til dine kollegaer. Derudover forestiller vi os, at du:

  • evner at omsætte skattefaglige budskaber til et let forståeligt sprog i skriftlige produkter
  • er god til at samarbejde på tværs – både internt i Skattestyrelsen og med eksterne samarbejdspartnere
  • er fleksibel og kan bevare både overblikket og humøret i pressede situationer.
Vi er en organisation i udvikling, hvorfor du skal være indstillet på at lære nyt, idet vi hele tiden får nye og anderledes opgaver, som vi varetager med stort engagement.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV, uddannelsespapirer samt yderligere relevant materiale via linket ”Søg stillingen” senest fredag den 11. august 2023.

Har du yderligere spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef René Mortensen på telefon 72 38 96 31 eller souschef Hawjin Gamal på telefon 72 37 37 10.

Vi forventer at afholde 1. samtaler i uge 33. I ansættelsesforløbet kan der indgå en person- og logikanalyse samt en 2. samtale onsdag den 23. august 2023.

Der vil forud for ansættelse blive indhentet referencer og straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted er Engelholm Allé 1, 2630 Taastrup.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Greve Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Taastrup, Engelholm Alle 1, Engelholm Alle 1, 2630 Taastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170431&DepartmentId=9408&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5862885

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet