Lead Contract Manager til Fremtidens S-bane

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Forestil dig, at din erfaring med kommercielle krav, professionel kontraktstyring, ledelse og forhandling kan være med til at sikre danskerne en ny, fuldautomatiseret S-Bane. Du får nu muligheden for at være en af de drivende kræfter i det program, der skal være med til at skabe verdens største og hurtigste automatiserede bybane.

”Som Lead Contract Manager på Fremtidens S-bane er jeg en vigtig brik i, hvordan den fremtidige S-togstrafik skal være. Jeg har stor mulighed for at præge de investeringer, DSB foretager, da jeg både er med til at udvikle de nye kontrakter, forhandle og følge op. Der er et stort fokus på Contract Management, og jeg møder hver dag ind til en ”can do” stemning. Vi skal lykkedes.” fortæller Teddy Hartvig Danfill. Teddy ønsker at bruge mere tid på sine studier og stopper derfor som Lead Contract Manager. Heldigvis forsætter han i DSB, dog fremover på deltid i en ny rolle.

Du får en vigtig rolle i et af vores mest komplekse projekter Lige nu er vi i gang med investeringer, der skal sikre fremtidens bæredygtige, kollektive transport. Blandt andet investerer vi i projektet ”Fremtidens S-Bane”, der går ud på at automatisere S-Banen – som vi kender det fra fx metroen i København. Det er et stort ansvar, og derfor samler vi de bedste kollegaer fra hele verden til at lede, drive og gennemføre den opgave.

Læs mere her.

Bliv en del af et prisvindende team Vi ser frem til at byde dig velkommen i Contract Management-teamet, hvor vi er 15 kollegaer. Vi har forskellige baggrunde og erfaringsniveauer. Vi taler engelsk, fordi vi er et team med otte forskellige nationaliteter.

Du får rig mulighed for faglig udvikling, da vi arbejder med en moderne læringskultur, hvor feedback og ”lessons learned” står højt på agendaen. Vi har arbejdet intensivt på at få et team stablet på benene, som arbejder professionelt med at følge op på vores strategisk vigtige kontrakter. Vi er nået langt - så langt at vi sidste sommer modtog en international pris for vores strategiske arbejde.

Vi er vokset meget de seneste år og arbejder på at etablere en god teamkultur. Vi er godt på vej og har nogle faste ritualer, som binder os godt sammen.

Vi arbejder i en organisering, hvor CM-teamet er dit ”faglige hjem”, og projektet Fremtidens S-bane er dit ”daglige hjem”. Her vil du som ”spillende træner” få den uformelle ledelse af Contract Management-teamet i Fremtidens S-Bane. I dag består teamet af 3 Contract Managere. Inden for ganske kort vokser teamet til 6, da vi snart byder velkommen til flere Contract Managere og en Financial Analyst. Du får også en projektrolle, hvor du får et tæt samarbejde med de øvrige projektmedarbejdere, eksterne rådgivere og leverandører.

Din varierende dag som spillende træner En typisk arbejdsdag kan starte med, at du har et møde med de andre Contract Managere i Fremtidens S-Bane, hvor I koordinerer opgaver og opdaterer hinanden på fremdriften i projekterne. I sparrer om, hvordan betalingsplanen og bod/bonus-regimet kan se ud i en af kontrakterne, og hvordan det vil hænge sammen med de andre kontrakter.

Umiddelbart derefter sparrer du med vores Financial Analyst omkring nogle simuleringer af en betalingsplan, som han har forberedt, og som du giver input til.

Efter sparring med en kollega over en kop kaffe, arbejder du videre med at forberede forhandlinger med nogle af de tilbudsgivere, som er interesserede i at vinde et af vores udbud.

Frokosten spiser du sammen med nogle af de tekniske og juridiske kollegaer fra projektet. Efter frokost arbejder du videre på dit forhandlingsoplæg, som du sidst på eftermiddagen vender med projektlederen og nogle af de andre fra projekt-teamet. Sammen sikrer I, at forhandlingsplanen hænger sammen.

Dine opgaver bliver:

  • Uformelt at lede Contract Management-teamet på Fremtidens S-Bane og sikre, at vi får tænkt på tværs i de mange kontrakter.
  • At sikre, at vi får stillet og forhandlet de rette kommercielle krav samt de rette krav der skal understøtte en professionel kontraktopfølgning efterfølgende.
  • Sammen med din leder at sikre, at vi har de rette kompetencer både fra vores eksterne rådgivere og internt.
Contract Manager med interesse for ledelse Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende. I stedet lægger vi vægt på, at du kan nikke genkendende til følgende udsagn:

  • Har solid erfaring med at udarbejde kommercielle koncepter og krav, meget gerne fra komplekse CAPEX- og/eller IT-kontrakter.
  • Har interesse for – og erfaring med – at lede andre. Det behøver ikke være som formel leder, erfaring med uformel ledelse er lige så fint.
  • Har solid erfaring med professionel kontraktopfølgning, herunder fx forpligtelsesstyring, ændringshåndtering og tvistløsning.
  • Har interesse i ”omkringliggende discipliner”, fx teknik, jura og projektledelse.
  • Kan kommunikere professionelt på engelsk i både skrift og tale.
Hvad kan du forvente?
  • At få et kæmpe ansvar i et af vores strategisk vigtigste og mest komplekse projekter. Du vil både skulle tænke på tværs af faglige discipliner og på tværs af flere kontraktkomplekser.
  • At samarbejde med nogle af de dygtigste i branchen. Vi har kollegaer fra rundt om i verden, som alle er her for at gøre en mærkbar forskel for fremtidens bæredygtige transport.
  • At fortsætte din udviklingsrejse ved at dygtiggøre dig inden for de kommercielle- og styringsmæssige dele af kontrakter, forhandling og den efterfølgende professionelle kontraktopfølgning.
  • At styrke dine ledelsesmæssige kompetencer.
Din nye arbejdsplads Som ny medarbejder hos DSB kan du se frem til

  • Fleksible arbejdstider og mulighed for hjemmearbejde et par dage om ugen
  • Gratis transport med DSB
  • Træning i DSB’s eget fitnesscenter og medlemskab til Pure Gym
  • Pension og sundhedsforsikring
Søg nu Ansøgningsfrist er d. 2. august, men søg gerne stillingen hurtigst muligt. Vi afholder samtaler i august.

Vi vil gerne se dit cv, en ansøgning (som dokument eller kort video) og evt. uddannelsesbevis.

Hvis du har spørgsmål, bedes du sende en SMS til underdirektør for STARS, Nanna Eram Jensen på 2468 4033.

#LI-NF1


INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Greve Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

ALLE OMRÅDER, HQ, Telegade 2, 2630 Taastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 02-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=14&ProjectId=191632&DepartmentId=21890&MediaId=5541&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5864516

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet