Business Change Manager til implementering af nye, bæredygtige tog

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

  • Forestil dig, at arbejde med forandringsledelse og drive forandringer, der bidrager til fremtidens bæredygtige kollektive transport
  • Du får mulighed for at drive dine egne projekter og udvikle rollen – og dig selv
Bliv en del af teamet, der er i gang med at gennemføre et af Danmarks mest komplekse programmer.

En vigtig rolle i et komplekst projekt Vi er i fuld gang med investeringer, der skal sikre, at danskerne også i fremtiden har en bæredygtig og effektiv kollektiv transport. Nogle af vores største investeringer er i nye miljøvenlige el-togsæt og vogne samt moderne- og bæredygtige værksteder.

Det er en kæmpe opgave og vi er på en stor forandringsrejse, som vi håber, at du vil være med til at gennemføre.

Mød dine kommende kollegaer Velkommen til afdelingen ”Afledte projekter”, hvor vi er snart 18 kollegaer. Vi har erfaring fra bl.a. komplekse programmer, forandringsprojekter og organisationsudvikling.

Vi har meget forskellige baggrunde hvad angår erfaring og uddannelse. Nogle af os har været med fra start, andre er helt nye. Det giver en god dynamik og diversitet, og fælles for os er, at vi motiveres af at skabe forandringer. Vi har et godt sammenhold, og det ses vores årlige trivselsmåling, hvor vi altid scorer højt.

Vi mødes til temadage hvert kvartal, hvor vi får ny faglig inspiration og årlige seminarer på vores kursuscenter, Knudshoved.

Din hverdag Du vil primært arbejde med det kommercielle/kundevendte og driftsvendte område. Du medvirker til at implementere nye måder at anvende de digitale funktioner, som de nye tog er udstyret med. Det drejer sig f.eks. om et digitalt passagertællesystem og videoovervågning.

De nye funktioner skal sættes i drift og du er med til at skabe effektive processer i vores Driftscenter. Dit arbejde medvirker til at vi får skabt gode kundeoplevelser.

En opgave du eksempelvis arbejder med er, hvordan vi kan anvende data fra de nye tog til at optimere togdriften.

En typisk arbejdsdag vil bestå af møder og workshops med forskellige interessenter fra Indkøbsprogrammet, projektledere fra togdriften, vores kommercielle afdeling samt kollegaer fra IT, som alle er med til at sikre DSB’s modtagelse af Nye tog.

Dine opgaver bliver at

  • Gennemføre analyser og workshops, som kan afdække og understøtte udarbejdelse af projektgrundlag for området
  • Definere de projekter, der skal sikre realiseringen af blueprintet i samarbejde med organisationen
  • Sikre, at projekternes scope og leverancer er afstemte med Togindkøbenes tidsplaner
  • Være bindeled til projektledere i forretningen samt IT
  • Lede de afledte implementeringsprojekter, som du har ansvaret for.
Hvem er du? Vi forventer, at du har erfaring med at arbejde i komplekse projekter eller programmer, hvor du har beskæftiget dig med strategisk transition og organisatorisk implementering.

Derudover er det en forudsætning, at du har erfaring med interessenthåndtering, projektledelse og gerne erfaring fra samarbejde mellem et projekt/program og basisorganisationen.

Vi forventer, at du kan genkende dig selv i følgende

  • Erfaring med analytiske opgaver – fra problem til mulige løsninger
  • Erfaring med projektledelse/koordinering og kommunikation til styregruppe samt andre interessenter
  • Evnen til at drive, motivere og samarbejde med basisorganisationen for at nå målene
  • Kan begå dig på dansk og engelsk i skrift og tale
Det er nemt for dig at skabe gode relationer, så du får organisationens interesserenter med på transformationsrejsen. Desuden er det væsentligt, at du kan benytte dig af formelle såvel som uformelle netværk til at nå dine mål.

Hvad tilbyder DSB? Nogle af de personalegoder som du omfattes af, er

  • Gratis transport med DSB
  • Fleksible arbejdstider og mulighed for hjemmearbejde et par dage om ugen
  • Træning i DSB’s eget fitnesscenter og PureGym
  • Pension og sundhedsforsikring
  • Frokostordning og mulighed for at købe mad med hjem
Læs mere her om vores personalegoder og om DSB som arbejdsplads.

Søg nu Ansøgningsfristen er d. 20. august 2023.

Vi evaluerer og gennemfører samtaler løbende, så skynd dig at søge.

Upload cv, ansøgning og (evt.) eksamenspapirer. Du kan også uploade en video.

Har du spørgsmål, så ringer du bare til Lotte Engelund på tlf. 2468 9184.

#LI-Hybrid
#LI-NF1

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Greve Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

ALLE OMRÅDER, HQ, Telegade 2, 2630 Taastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=14&ProjectId=191686&DepartmentId=21890&MediaId=5541&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5883082

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet